Kulturinfo Jegyiroda | 1161 Budapest, Rákosi út 110. | Telefon: +36 1 402 00 63 | Mobil:+36 70 940 1677 | Facebook Google+ Twitter Addthis

Program


Várdai István és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar / SZÓLISTÁK ÉS ZENEKAROK

Várdai István és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar / SZÓLISTÁK ÉS ZENEKAROK

A koncertprogramok ma elfogadott műsorszerkesztési elvei a 20. század második felében alakultak ki, korábban szabadabb műsortervezési logika érvényesült. Szokás volt többtételes művekből egy-két tételt megszólaltatni, vagy egy többtételes mű közepébe ékelni egy másik kompozíció részleteit, hogy aztán az előbbi mű úgy folytatódjék, mintha mi sem történt volna.  több

Várdai István és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar / SZÓLISTÁK ÉS ZENEKAROK

Műsor:
    Wagner: Trisztán és Izolda - Előjáték
    Elgar: e-moll csellóverseny, op. 85 - I-II. tétel
    Wagner: Trisztán és Izolda - Előjáték a III. felvonáshoz
    Elgar: e-moll csellóverseny, op. 85 - III-IV. tétel
    R. Strauss: Don Quixote, op. 25

Vezényel:    Sebastian Lang-Lessing
cselló    Várdai István

A koncertprogramok ma elfogadott műsorszerkesztési elvei a 20. század második felében alakultak ki, korábban szabadabb műsortervezési logika érvényesült. Szokás volt többtételes művekből egy-két tételt megszólaltatni, vagy egy többtételes mű közepébe ékelni egy másik kompozíció részleteit, hogy aztán az előbbi mű úgy folytatódjék, mintha mi sem történt volna. Beethoven korában izgalmas „kompozíciók” alakultak ki így. Wagner és Elgar zenéjét egymásba ékelve ez az est a hajdani gyakorlatot eleveníti fel.

Wagner megkerülhetetlen volt a múlt századforduló nagyjai, Debussy, Mahler, Richard Strauss és kortársaik, így Elgar számára is, a wagneri életművön belül pedig a Trisztán és Izolda képviselte az örökség legtöményebb részét: ez volt az „ősmodern” mű, mely befolyásolta az elkövetkező évtizedek zenei útkeresését. Két részletét, az I. és a III. felvonás előjátékát izgalmas lesz felváltva hallani Elgar egyik fő műve, a sokáig mellőzött, s csak Jacqueline du Pré felvételével a köztudatba robbant Csellóverseny tételeivel. A Nemzeti Filharmonikusok német vendége, Sebastian Lang-Lessing a Hamburgi Állami Operában kezdte, majd a berlini Deutsche Operben folytatta pályáját, később a Tasmán Szimfonikusok és a San Antonio Symphony élén állt. A harmincöt esztendős Várdai István a világ egyik legjelentősebb csellóművésze, a bécsi zeneakadémia tanára. Előadásában ezúttal Richard Strauss variációsorozata, a csellószólókkal a búsképű lovagot, a brácsa dallamaival szolgáját, Sanchót ábrázoló Don Quixote is megszólal.

Ajánló


Poirot nyomozó kényelmes hazaútra vágyik a legendás, káprázatos Orient Expresszen. Csakhogy az előkelő…

Móricz Zsigmond – Kocsák Tibor – Miklós Tibor Musical a legtisztább lélekről.