Kulturinfo Jegyiroda | 1161 Budapest, Rákosi út 110. | Telefon: +36 1 402 00 63 | Mobil:+36 70 940 1677 | Facebook Google+ Twitter Addthis

Program


Nagy zenészek, nagy szerelmek - Wagner

Nagy zenészek, nagy szerelmek - Wagner

Wagner, Mendelssohn, Puccini, Mozart, Brahms, Schumann, Britten, Liszt, Mahler és Beethoven – lehetnének ezek akár a főszereplők nevei is, de most csupán vezetéknevek, hiszen az általuk legvonzóbbnak tartott hölgyeken és férfiakon keresztül mutatja be Bősze Ádám a zenerajongók által oly kedvelt komponisták néha egyáltalán nem vonzó tulajdonságait.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. november 11. szerda, 19:30

NAGY ZENÉSZEK, NAGY SZERELMEK - WAGNER
BŐSZE ÁDÁM ELŐADÁSSOROZATA

A zenetörténet legismertebb zeneszerzői és az ő szerelmi életük. Illetve nem is: a legvonzóbb nők és férfiak, akikbe a legnagyobb zeneszerzők lettek szerelmesek.
Wagner, Mendelssohn, Puccini, Mozart, Brahms, Schumann, Britten, Liszt, Mahler és Beethoven – lehetnének ezek akár a főszereplők nevei is, de most csupán vezetéknevek, hiszen az általuk legvonzóbbnak tartott hölgyeken és férfiakon keresztül mutatja be Bősze Ádám a zenerajongók által oly kedvelt komponisták néha egyáltalán nem vonzó tulajdonságait.

Miért maradt Elvira Gemignani a kicsapongó, sőt kétes viszonyaira egyenesen büszke Puccini mellett? Miért nem válhatott fivéréhez hasonlóan híres szerzővé a tehetséges Fanny Mendelssohn vagy Maria Anna Mozart? Cosima tényleg egy talicskában ülve szeretett bele a narcisztikus természetű, viszonyaiban mégis gyávának mutatkozó Wagnerbe? És miért tiltotta neki Liszt, hogy Wagnerrel levelezzen? Milyen hatással volt a szülői nyomás a szerzők magánéletére? És persze a zenetörténeti viták egy örök tárgya: fellelhetünk-e összefüggéseket a szerzők magánélete és művészete között?

Nagy zeneszerzők és az ő szerelmi életük: házastársak, szeretők, beteljesült és reménytelen szerelmek, törvényes és törvénytelen gyermekek. És ami mindezt körülveszi és befolyásolja: szülők, testvérek, barátok, riválisok és a korabeli erkölcsi normák. Bősze Ádám előadássorozata elsősorban a fennmaradt – meglehetősen változatos, olykor érzelmes, túláradó, máskor egészen illetlen és merész hangvételű, magyar nyelven számos esetben nem hozzáférhető – levelezések, naplóbejegyzések és más írásos emlékek segítségével, gyakran viharos és ellentmondásos viszonyaikon keresztül igyekszik feltárni a nagy zeneszerzők jellemét, annak hibáit sem elhallgatva. A kétszer negyven perces előadások Bősze immár talán megszokottnak mondható elegáns stílusát a standupjaiból ismerhető humorral ötvözve nyújtanak fesztelen hangvételű, de ismeretekben gazdag és szórakoztató programot a zene és a zeneszerzők iránt érdeklődők számára.

Ajánlatunk


Tizenkét embernek kell döntenie egy ember sorsáról: bűnös vagy nem bűnös. De hogyan hozhat egyhangú döntést, hogyan találhatja meg a közös nevezőt egy teljesen különböző emberekből álló társaság, akik még a szavak jelentésében sem tudnak megegyezni egymással?

3+ 90 perc, 1 szünettel Bábtechnika: bunraku

A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.

Ajánló


Giuseppe Verdi AIDA Opera három részben, négy felvonásban, olasz nyelven, magyar, angol és olasz felirattal

Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!