Kulturinfo Jegyiroda | 1161 Budapest, Rákosi út 110. | Telefon: +36 1 402 00 63 | Mobil:+36 70 940 1677 | Facebook Google+ Twitter Addthis

Program


Wagner: Az istenek alkonya / BUDAPESTI WAGNER-NAPOK

Wagner: Az istenek alkonya / BUDAPESTI WAGNER-NAPOK

A Ring utolsó zenedrámájának legvégén a mű zenei kicsengése a bekövetkező világpusztulás ellenére reményt keltő: a vég magában rejti egy új kezdet lehetőségét. Az utolsó szó ugyanis a vonósokon szélesen éneklő, átszellemülten kibomló Megváltásmotívumé.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. június 21. vasárnap, 16:00

Művészeti vezető és vezényel: Fischer Ádám

Szereplők:

Szemerédy Károly: Gunther

Kálmán Péter: Alberich

Albert Dohmen: Hagen

Iréne Theorin: Brünnhilde

Horti Lilla: Gutrune

Deniz Uzun: Waltraute

Közreműködők:

a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara

a Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)

Budapesti Stúdió Kórus (karigazgató: Strausz Kálmán)

Alkotók:

Dramaturg: Christian Martin Fuchs †, Dr. Christian Baier

Jelmez- és bábterv: Corinna Chrome

Fény: Vajda Máté

Koreográfus: Vida Gábor

Koreográfus-asszisztens: Asztalos Dóra

Játékmester: Polgár Etelka

Rendező: Hartmut Schörghofer

A Ring utolsó zenedrámájának legvégén a mű zenei kicsengése a bekövetkező világpusztulás ellenére reményt keltő: a vég magában rejti egy új kezdet lehetőségét. Az utolsó szó ugyanis a vonósokon szélesen éneklő, átszellemülten kibomló Megváltásmotívumé. Napjainkban aligha létezhet műalkotás, amely fontosabb figyelmeztetést rejtene magában a fenyegető természeti jelenségekről és a Föld lehetséges sorsáról vitázó emberiség számára, mint Az istenek alkonya. Talán még van idő arra, hogy visszaadjuk a gyűrűt a Rajna sellőinek.

Wagner sokatmondó alkotói döntése, hogy a tetralógia utolsó darabjában a nagy mű középponti alakja, minden történés eszmei mozgatója, Wotan már nem szerepel, csak hallunk róla Waltrautétól. Vagy nem is Wotan a legfontosabb szereplő, hanem a kegyvesztett walkür, Brünnhilde? Erkölcsi értelemben bizonyosan ő az. Wotan esendő isten, aki cselekhez folyamodva megszegi egyezségeit, holott mint a dárdájára rótt rúnák jelzik, ő a szerződések megtartásának őre. A tiszta, nemes és bátor Brünnhilde azonban a „légy méltó” parancsának élő mementója. Mikor paripájával, Granéval Siegfried halotti máglyájára ugrat, az nem halál, hanem a végső egyesülés mámora.

Iréne Theorin Brünnhildéjére jól emlékezhet a Müpa közönsége korábbi Wagner-napokról. Albert Dohmen sötét orgánumát Hunding után Hagen szólamában egy másik gránitkemény karakter megjelenítőjeként hallhatjuk. A II. felvonásban Waltrautét éneklő fiatal török-német mezzoszoprán, Deniz Uzun a 2021-es V. Marton Éva Nemzetközi Énekverseny különdíjasa.

Rendező: Müpa

Ajánlatunk


Az évad művésze, Snétberger Ferenc koncertsorozatának első estjére vadonatúj mű ősbemutatójával készül. Movements című háromtételes darabjában zeneszerzőként és virtuóz szólistaként is remekel.

Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.

Ajánló


Koncertszerű operaelőadás három felvonásban, két szünettel, olasz nyelven

Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…

Középkori balladák sokszor adtak hangot a nők társadalomban betöltött, mennybe emelt vagy épp porba tiport helyzetéről. Női sorsok elevenednek meg…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!