Az 1849-ben bemutatott alkotás megannyi gyönyörű melódiával szólítja meg a hallgatót, a zeneszerző a legbonyolultabb együttesekben is megőrzi a szereplők zenei identitását. „Lehet, hogy a Luisa Millert egy sor rémes tragédia mozgatja, de e kétségbeesést még soha senki nem fejezte ki ilyen szépen” - írja egy mértékadó operakalauz. Az előadás - amint arra a Met műsorlapjait olvasva mindig rácsodálkozhatunk - a szerepeknek tökéletesen megfelelő, világhírű énekes személyiségekre épül. Szonja Joncseva a New York-i dalszínház egyik vezető szopránja, évről évre újabb és újabb szerepekben lép fel a Metben. Piotr Beczała napjaink egyik sztártenorja, nevéhez számos nagy sikerű Metropolitan-produkció fűződik. Oleszja Petrovna, aki karrierjét Szentpéterváron kezdte, az utóbbi években került az operaénekesek élvonalába. Alexander Vinogradov pályája az orosz operajátszás másik fellegvárában, a moszkvai Bolsoj Színházban indult, még főiskolásként, ahogyan a fantasztikus hanggal megáldott ukrán basszusé, Dmitrij Beloszelszkijé is. Az előadást az az orosz származású ausztrál rendező jegyzi, aki tizenkét év alatt nem kevesebb, mint kilenc operát állított már színre a Metropolitanben.