Take Brahms – 3. hangverseny: Zongoranégyesek
Zongoranégyesek
g-moll Zongoranégyes Nr..1., Op.25
c-moll Zongoranégyes Nr..3., Op.60 (Werther)
több
Kulturinfo Jegyiroda | 1161 Budapest, Rákosi út 110. | Telefon: +36 1 402 00 63 | Mobil:+36 70 940 1677 |
Zongoranégyesek
g-moll Zongoranégyes Nr..1., Op.25
c-moll Zongoranégyes Nr..3., Op.60 (Werther)
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. március 9. péntek, 19:30
Zongoranégyesek
g-moll Zongoranégyes Nr..1., Op.25
c-moll Zongoranégyes Nr..3., Op.60 (Werther)
Az 1861-ben befejezett és Clara Schumann által Hamburgban bemutatott g-moll zongoranégyes Brahms egyik leggyakrabban játszott zongorás kamarazenéje, amelynek főképp fináléja vált ismertté, de komor, szigorú felépítésű első tétele is népszerű, különösen kvázi szimfonikus hangzása, valamint motívikus kidolgozása miatt. Nem véletlen, hogy Arnold Schönberg zenekari hangszerelést készített a műből. Magyarországon maga Brahms mutatta be 1867-ben, a Grün kvartett tagjaival.
Hosszú ideig maradt a zeneszerző fiókjában a befejezetlen, cisz-mollban tervezett zongora kvartett. 1873-74-ben Brahms azonban újra elővette a művet, radikálisan "felülvizsgálta" , átírta és egy évvel később befejezte. Levelezéséből kiderül, hogy a mű első kiadásának borítóján egy öngyilkosságra készülő ember képét akarta megjeleníteni. "Lehet, egy olyan képet megjeleníteni a címoldalon mely egy fejet ábrázol és egy pisztolyt? Most elképzelheted a zenémet!... Küldök neked fényképet erre a célra!" - írta Brahms a kiadójának, Simrocknak. Más barátainak is különböző módon utalt rá, hogy a zongoranégyes Goethe Werther regényének történései alapján íródott - melynek főszereplője valóban lelövi magát, mert egy férjes asszonyba szerelmes, aki viszontszerelmes a főhősbe, de közben férjét is csodálja (Brahms hasonló helyzete Schumannéval nyilvánvaló).
A mű befejezését is halogatta, a bemutatót 1875. november 18-án Bécsben tartották, zongorán Brahms, hegedűn Joseph Hellmesberger, gordonkán a híres David Popper közreműködött.
Eckhardt Violetta - hegedű
Sipos Gábor - brácsa
Szabó Péter - gordonka
Lajkó István - zongora
A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai húzódnak meg. Egyszerű, de nagyszerű ötlet, ami tökéletesen működik.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
Isten eljön hozzánk, mert nagyon sok mondanivalója van. Megosztja gondolatait az elmúlt néhány tízezer év történéseiről és tapasztalatairól, válaszol az időközben felmerült kérdésekre és bemutatja a projekt fejlesztésének további lépcsőit.
Ezen az estén az író a színész testét ölti magára.
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!